Management design and learning environments in physical activity

Authors

  • Rosa Posso-Martínez Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”, Esmeralda, Ecuador

Keywords:

Educatives environments, Learning process, Physical activity

Abstract

The objective of this research is to the make an study of educatives environments and about the process of learning in physical activities, to allow the student-instructor increasing his capacity of teaching and learning the elements of his syllabus. Nowadays is a challenge to form citizens ables to process a big volume of information, and also to understand and to behave with responsibility in the solution of current life’s problems, in order to solve the increasing needs of their community, as well as to use the values and the culture of humanity. In this research were used the following methods: analysis- synthesis, heuristic, logical, and some techniques such like observation of activities. The research is an invaluable analysis of the relationship between organization and space’s distribution around the social phenomena of the class’s group and its activities, which is a very important element to generate environments of learning to allow the individualization and the socialization.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abascal, J. (2018). Procesos y modelos de motivación, Psicología de la Educación y del Desarrollo. Madrid, Pirámide. BRON

Cano I. (2015): Espacio, comunicación y aprendizaje. Serie Práctica. Nº 4. Sevilla: Editorial S.L.

Duarte, J. (2019). Ambiente de aprendizaje. Una aproximación conceptual. Revista Iberoamericana de Educación (ISSN: 1681-5653)

Giroux, H. (2017). Los profesores como intelectuales. Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Barcelona: Ediciones Piados

Núñez Pérez, J. C. y González-Pumariega, S. (2016). Procesos motivacionales y aprendizaje. Psicología de la Instrucción: componentes cognitivos y afectivos del aprendizaje. Barcelona: Editorial EUB.

Pelagajar, M. y López, R. (2019). Actuaciones del profesor para la construcción del conocimiento durante los procesos de enseñanza-aprendizaje en el aula. Revista de investigación educativa, Vo1.17, n°l, 187-213.

Ruiz, M. (2015). Sistema de planeación para instituciones educativas. Ciudad de México: Editorial Trillas.

Sauve Lucié, M. (2014): Exploración de la diversidad de conceptos y de prácticas en la educación relativa al ambiente. En: Memorias Seminario Internacional. La Dimensión Ambiental y la Escuela. Serie Documentos Especiales. Bogotá, Ministerio.

Silvestre Oramas, M. y Zilberstein Toruncha J. (2017). Enseñanza aprendizaje desarrollador. Calis: Ediciones CEIDE

Published

2021-09-01

How to Cite

Posso-Martínez, R. . (2021). Management design and learning environments in physical activity. Arrancada, 21(40), 217–230. Retrieved from https://revistarrancada.cujae.edu.cu/index.php/arrancada/article/view/421