Technology omission in the Physical Culture Curriculum and the image it favors

Authors

  • Jerry Bosque-Jiménez Universidad de las Ciencias de la Cultura Física y el Deporte “Manuel Fajardo”

Keywords:

study plan, technology, curriculum, technology image, scientific- technological education

Abstract

In this work we aspire to reveal how the D, study plan don´t achieve to revert the distorted image of technology which previous curriculums benefit. First of all because the oversight in the programs about the technology role in sport development of the theoretical analysis and its inclusion that has in the physical activity world; in second place if we elucidate that the inattentiveness superficial processing mentioned reproduce the ingenious image very distant of we suppose scientific and technological knowledge construction that permit a consolidation until become in some kind of stereotype stereo type professionally accepted that the scientific education itself reinforce by action or omission.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Acevedo, J.A. (1998). Análisis de algunos criterios para diferenciar entre ciencia y tecnología. Enseñanza de las Ciencias, 16(3), pp.409-420.

Carvalho, A.M. y Vannucchi, A.I. (1998). History, Philosophy and Science Teaching: some answers to ‘how’? Science & Education, 9, pp. 427-448.

Corriente, F. y Montero, J. (2014). El libro negro del Deporte. Rosario, Argentina: Ediciones Lazo Negro.

Ministerio de Educación Superior. (2008). Documento Plan de Estudio D. Licenciatura en Cultura Física. La Habana, Cuba.

Freire, E. y Bosque, J. (2008). El cuerpo como frontera de negociación epistemológica: discurso fenomenológico-hermenéutico para la educación física y el deporte. Acción, 8, pp.39-49.

González, M.; López Cerezo, J.A. y Luján, J.L. (1996). Ciencia, tecnología y sociedad: una introducción al estudio social de la ciencia y la tecnología. Madrid: Tecnos.

Comité Olímpico Internacional (2001). Manual de Administración Deportiva. Lausana, Suiza: Solidaridad Olímpica.

Solbes, J. y Vilches, A. (1998). Las interacciones CTS en los nuevos textos de secundaria. En Banet, E. y Pro, A. de (coord.), Investigación e innovación en la enseñanza de las ciencias (vol.1, pp.142-147). Murcia, España:D.M.

Pacey, A. (1983). The Culture of Technology. (R. Ríos, trad. 1990). Cambridge, MA: MIT Press.

Published

2018-05-14

How to Cite

Bosque-Jiménez, J. (2018). Technology omission in the Physical Culture Curriculum and the image it favors. Arrancada, 18(33), 93–108. Retrieved from https://revistarrancada.cujae.edu.cu/index.php/arrancada/article/view/250

Issue

Section

Contenido

Most read articles by the same author(s)