Study of educative contexts and learning in physic activity
Keywords:
Educative contexts, Sport, Human learningAbstract
The research of investigation is to present an study of educative contexts in sportto help the student and the instructor to improve their capacities of learning an teaching about educative and curricular components. The process of learning-teaching is bilateral and combine dialectically the instructor’s activity and the student’s learning activity. Didactic studies show different classifications of methods, by the source of contents, by the relationship between teacher-student and by the student’s learning independence. We used 40 students for the study made from october 2019 to juin 2020. We use techniques and methods as the analysis synthesis, inductive-deductive and observation. We offer orientations about the Curriculum for helping the programming of a most integral and formative sportive activity.
Downloads
References
Abascal, J. (2018). Procesos y modelos de motivación, Psicología de la Educación y del Desarrollo. Madrid, Pirámide. BRON
Arias Gómez, D. H. (2015). Enseñanza y Aprendizaje de las Ciencias Sociales: Una propuesta didáctica. Bogotá: Editorial Paz
Contreras, O. R., García, L. M. y Gutiérrez, D. (2001). Análisis crítico a la metodología comprensiva para la enseñanza de los deportes. Actas del XIX Congreso Nacional de Educación Física. Facultades de Educación y Escuelas de Magisterio (Vol. II, pp. 745-759). Murcia: Universidad.
Devís, J. y Sánchez, R. (1996). La enseñanza alternativa de los juegos deportivos: antecedentes, modelos actuales de iniciación y reflexiones finales. Murcia: Universidad de Murcia.
Feldman, R. S. (2015). Psicología: con aplicaciones en países de habla hispana. (Sexta Edición). Madrid: Editorial Victoriano
Giménez, F. J. (2013). El deporte en el marco de la educación física. Sevilla: Editorial Wanceulen.
López Rodríguez, A. (2006). Educación Física contemporánea: La necesidad de un enfoque integral físico – educativo en el proceso de enseñanza – aprendizaje de la Educación Física. La Habana: Editorial Científico Técnica
Núñez Pérez, J. C. y González-Pumariega, S. (2016). Procesos motivacionales y aprendizaje. Psicología de la Instrucción: componentes cognitivos y afectivos del aprendizaje. Barcelona: Editorial EUB.
Pelagajar, M. y López, R. (2019). Actuaciones del profesor para la construcción del conocimiento durante los procesos de enseñanza-aprendizaje en el aula. Revista de investigación educativa, Vo1.17, n°l, 187-213.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.
In addition, open arbitration papers are accepted, preferably from Research Gate.