Strategy of professional advanced for baseball trainers
Keywords:
strategy, professional advanced, integral preparation, baseball trainers.Abstract
The constant acquisition of knowledge and their consequent practical application, constitute an aspect of vital relevance nowadays, given the current tendencies of the contemporary sport, those that demand to the sport trainers of the upgrade of the knowledge that sustain the determination of the contents of the preparation of the sportsmen. The results reached in several seasons of competitions, the little use of the potentialities of the athletes; as well as the existent weaknesses, as for the theoretical-methodological preparation of the sport trainers, constitute the purposes that conditioned the design of a strategy of professional advanced for baseball trainers from their work position in the city Camagüey. The results reached in their practical implementation evidence their feasibility, manifested in the positive changes in the knowledge and abilities acquired by the participant trainers and the level of satisfaction of these by the scientific result obtained.Downloads
References
Añorga, J. (2001). La Educación Avanzada. Barcelona: Octaedro y Academia, España.
Barreiro, T. (2000). Trabajos en grupos. Hacia una coordinación facilitadora del grupo sano. Buenos Aires: Novedades Educativas.
Bernaza, G. (2004). El proceso de enseñanza en la educación de postgrado: reflexiones, interrogantes y propuestas de innovación. Ministerio de Educación Superior. La Habana, Cuba.
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe a la Unesco de la Comisión Internacional sobre Educación para el siglo XXI. Santillana: Unesco.
Escudero, J.M. y Bolívar, A. (1994). Innovación y formación centrada en la escuela. Un panorama desde España. [Material fotocopiado]. Universidad de Murcia, España.
González, G. (1998). La concepción sistémica del proceso de organización y desarrollo de la superación de los recursos humanos (Tesis inédita de doctorado). Instituto Superior Pedagógico, La Habana, Cuba.
Imbernón, F. (1994). La formación y el desarrollo profesional del profesorado: hacia una nueva cultura profesional. Barcelona: Graó de Seveis Pedagogics, España.
Valcárcel, N. (1998). Estrategia Interdisciplinaria de Superación para profesores de Ciencias de la Enseñanza Media. (Tesis inédita de doctorado). Instituto Superior Pedagógico, La Habana, Cuba.
Valiente, P. (2003). Un modelo teórico metodológico para la dirección de la superación postgraduada de docentes y directivos educacionales. (Material digitalizado). Universidad Pedagógica “José de la Luz y Caballero”, Holguín, Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.
In addition, open arbitration papers are accepted, preferably from Research Gate.