Educational change and innovation in physic education
Keywords:
Educational change, Innovation, Physic EducationAbstract
The objective of this research is to know the educational changes and the educative innovation in Physic Education. We assume learning innovation as a group of systematic mechanisms and process to introduce and promote changes in actual educative practices. The proposal was proved with students in the 3rd year of the career Pedagogy of Physic Activity and sport. The subject of formation is Research Epistemology and Methodology, and we use 40 students. We offer the results from a curricular course, and it demands the commitment of different educative projects, to developing an area with an important projection at extracurriculars sportive activities.
Downloads
References
Aknold, P. J. (2017). Educación física, movimiento y curriculum. Madrid: Editorial MEC, Morata.
Blázquez, D. (2018). Metodología y didáctica de la actividad física. (Actas del III Congreso Galego de Educación Física y deporte). INEF de Galicia, Bastiagueiro.
Cagigal, J. M. (2019). Cultura intelectual y cultura física. Diseño curricular base. Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia.
Cecchini, J. A. (1996). Concepto de Educación Física, Personalización en la Educación Física. Madrid: Editorial RIALP S.A.
González, M. T. y Escudero, J.M. (2017). Innovación educativa: Teoría y procesos de desarrollo. Barcelona: Editorial Humanitas.
López Rodríguez, A. (2003). El proceso enseñanza aprendizaje en Educación Física. Hacia un enfoque integral físico educativo. La Habana: Editorial Deportes.
Ommo Gruppe (2016). Tareas específicas en la educación del hombre y la educación humana. Colección Pedagogía. Caliz: Editorial Caliz.
Realpe Cancio, L. (2021). Formato institucional de sílabo. Universidad técnica “Luis Vargas Torres” de Esmeraldas. Formato digital.
Sánchez Bañuelos F. (2012). Modelos de innovación educativa en la Educación Física. Madrid: Editorial Universidad nacional de educación a distancia.
Váquez, B. (2019): La educación física en la educación básica. Madrid, Gymnos. WAA.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge.
In addition, open arbitration papers are accepted, preferably from Research Gate.